Herrens Mark er på herrens mark

Hvor ligger Herrens Mark og hvor er skiltet ?

På en tur til Mols i 2004 kørte jeg forbi et vejskilt der fik mig til at spærre øjne op og hugge bremsen i. Jeg greb mit kamera og tog dette billede.

Fra Herrens Mark

I dag var jeg til fest i Tved og hørte at skiltet var stjålet og væk ! Manden der opsatte det er vist nok død, men hvem i al verden er fantasiløs nok til blot at stjæle det originale skilt. Det var da bedre, som den originale molbo, at indkøbe sit eget skilt. Hvad med et vejskilt, der viser til “Lavmålet” eller “Tåbernes Dal” ?

En søgning på Google viser at Herrens Mark formentlig er et udtryk der henviser til Herremandens mark. Og når man rykkede ind på den så det sort ud = man ikke selv havde jord. Jeg fandt også en anden som har været forbi og skudt skiltet.

At være på Herrens Mark er synonymt med at være på den og ikke ane hvad man skal stille op.

Kender nogen mere til historien kunne det være sjovt at høre hvem molboen var og hvad baggrunden for skiltet var.

4 Comments Add yours

  1. Samuel Giversen siger:

    Herrens mark ligger åbenbart fleresteder i landet
    på Herrens mark ved Vorbasse erjanteloven blevet begravet for flere år siden og fået 1 gravsten på graven med fødselsdag og dødsdato og begravelses dato har hilst på ejeren af Herrens mark

    sjovt nok er jeg født på mols vejnavn er månen jeg regner ikke med det hus står i dagkøknet kunne ikke bruges for snegle skulle man havde et stk. brød var det med snegl på
    vel at mærke 1 leven snegl det brød mine forældre sig ikke om så vi flyttede fra denne bolig før jeg fandt ud af hvor jeg var født .

  2. Ole Hytten siger:

    Hvordan oversættes “på herrens mark” til engelsk?

    1. Ulrik siger:

      The Lord’s Fields

Skriv et svar

