Julebrev 2008

Igen i år vil vi benytte lejligheden til at sende alle vores venner og familie en varm julehilsen med et tilbageblik på året som er gået.

Vi har haft et godt og begivenhedsrigt år med mange gode oplevelser, den største er at se vores børn trives og gro, vi havde en rigtig dejlig ferie i Thailand først på året, en anderledes sommerferie i Sverige og har endelig fået bygge et sted til at rode og regere.

Josefine

Josefine elsker hygge, hun bager tit kager eller brød og er familiens storforbruger af stearinlys. Hun nyder at indrette og style sit værelse og møblerer jævnligt om. Josefine har indimellem problemer med hovedpine, men er ellers frisk og rask. Hun giver den gas til fodbold og hun tackler gerne i gennem. Hun har en alder hvor veninder betyder rigtig meget og det giver af og til udfordringer, når de ikke altid er det samme sted som hende. Josefines evner for skolearbejde er rigtig gode, og hun trives med udfordringerne.

Viktor

Konfirmationen i april var en meget stor dag for Viktor og han nød at være midtpunkt på dagen. Basketball er blevet en passion for Viktor. Han er afsted til træning fem gange hver uge og ofte også til kamp i weekenden. Hans højde og træningsflid giver ham de fortrin, der gør det rigtig sjovt at spille. Han har gode venner til basket, og har også venner i andre sammenhænge og dermed et godt netværk af kammerater som han hygger sig med. Fiskeri er en anden interesse som Viktor dyrker. Ofte sammen med Kristian, som da de to alene tog på kanotur på Gudenåen nogle dage. Drømmen er at komme på storvildts fiskeri efter en sejlfinnefisk eller en tun. Vi starter mere beskedent med torskepilkeri fra kutter i januar. I skolen er der nu kommet karakterer på dagsorden og de ser fornuftige ud og Viktor arbejder seriøst med sit skole arbejde.

Benthe

I april skiftede Benthe job, fra Skejby Sygehus til Horsens efter 18 år. Hun har her været med til at etablere et nyt børneambulatorium. Alt lige fra indretning til procedure er skabt helt fra bunden og det har været spændende at medvirke til. Selve driften var lidt for rodet, da Benthe både skulle have vagter på barselsafdelingen og i ambulatoriet. Det gav en utilfredsstillende arbejdssituation, som sammen med den manglende anerkendelse blev for meget. Heldigvis dukkede der en fantastisk mulighed op, som har ført til at Benthe nu er børnesygeplejerske hos en praktiserende børnelæge i Silkeborg. Her har hun foruden et tæt fagligt fællesskab sine egne konsultationer, primært med astmabørn, som bliver testet og vejledt.

Hospitalskloven Tuba har sideløbende med Benthes arbejde haft tid til at holde nogle foredrag som har givet en varm og god respons. Tuba er en vigtig del af Benthe, så kloven kræver både tid og rum.

Kim

Efter et halvt år i Front-data, hvor jeg arbejdede med salg af hosting fik jeg mulighed for at blive salgschef i NetDesign. Her arbejder jeg sammen med 14 medarbejdere på at skabe en salgsafdeling som skaber gode resultater, er sjov at være en del af og ikke mindst at være kunde i. De første 6 måneder er gået utroligt stærkt. Afdelingen havde før min ankomst været en utrolig turbulent tid igennem, så første prioritet har været at skabe stabilitet og trygge rammer, som kan understøtte den enkelte sælger. Det er lykkedes samtidig med at der skabes gode resultater. Jeg har haft det rigtig sjovt med de opgaver som et lederjob giver – jeg trives med udfordringerne selvom det også giver lange dage.

I fritiden har jeg slappet af med at bygge garage, et dejligt projekt som har været sjovt at lave. Resultatet er blevet ganske godt og selvom den er bygget stor er den allerede godt fyldt op. Nu mangler kun den sidste indretning, så jeg kan komme til at arbejde i det lille værksted, der også er blevet plads til.

I forbindelse med bygningen af garagen har vi fået lagt haven helt om med ny græsplæne, nye bede og spændende planter. Vi glæder os til foråret, hvor der komme masser af gule, blå og lilla krokus op i græsplænen. Det er også blevet til en ny flagstang, så vi kan hejse flaget ved enhver given lejlighed. Både garage og have projekt har givet mange spændende overvejelser og mange beslutninger, der skal tages i fællesskab. Vi glæder os over garagen og glæder os især til at opleve haven i fuldt flor til foråret.

Ferie

Sidste vinter var vi i Thailand, hvor vi på Relax Beach fandt en vidunderlig plet. En lille bambushytte, en simpel, men fantastisk restaurant og ikke mindst det dejligste vand og strand. Her nød vi alle fire at slappe af og vi mødte en dejlig familie som vi nu regner blandt vores venner. Vi var også i Kao Lah hvor vi sov i en flydende hytte langt ude i junglen. Her var et dyreliv og en ro, som er monumental. Endelig boede vi i en hytte højt oppe i junglen og vi red på elefanter. Thailand er et skønt land at rejse i, der er et dejligt klima og befolkningen er utroligt imødekommende og åbne.

I sommerferien tog vi til Sverige med vores kajakker på taget af bilen. Da det desværre blæste for meget ved Orust tog vi efter et par dage videre ind i landet og sejlede her ad Dalsland kanalen til Väneren. Vi sov i telt ude i naturen og fangede fisk. Vi oplevede den svenske natur og Kim mødte på en gå tur en ung elg − det er ikke nemt at afgøre hvem der blev mest forskrækkede!

Efterårsferien brugte Viktor på basketcamp på Hjemly efterskole på Fyn. Han kom meget træt og tilfreds hjem. Han oplevede en klar fremgang, ved at træne intensivt og have dygtige trænere. Josefine var med os i Berlin, hvor vi havde en dejlig uge. Berlin emner af atmosfære og er en meget charmerende by.

I år holder vi jul hos Kims søster Dorthe og Jesper plus børn i Risskov. Her skal vi være sammen med Poul og Connie og Jespers forældre. Juledag glæder vi os til at få besøg af Benthes familie til hyggeligt og glad samvær.

Kærlige julehilsner fra
Viktor, Josefine, Benthe og Kim

PS
I 2009 skal vi fejre en rund dag for Benthe vi glæder os til at samle venner og familie den 7. marts. Sæt allerede nu kryds i kalenderen!