TEDxAarhus ???

Jeg har efterhånden set en del spændende, skøre og tankevækkende foredrag på TED.COM. Seneste sad jeg her til aften og så Ken Robinson says schools kill creativity meget tankevækkende foredrag om hvad det er vi gør ved vores børn. Selvom vi DK er bedre end så mange andre steder har vi stadig ikke Kreativitet på skemaet.

Jeg faldt over et nyt koncept som TED har lavet: TEDx som er en lokal udgave hvor lokale fordrag mixes  med video foredrag fra TED. Genial ide ! Hele meningen med TED ikke er at underholde eller undervise, men er at skabe meningsfulde samtaler og forundring.

Måske skulle jeg sende en mail til nogle mennesker og spørge om de vil være med i en initiativgruppe for TEDxAarhus 2010 ?

Tænk en hel dag med spændende skæve, nysgerrige og kloge foredrag, hvert på ca. 20 minutter krydderet med et par af de bedste videoer fra TED !

Nu sover jeg lige på det og så sender jeg mailen i weekenden….

 

TED | TEDx Events | Find a TEDx event near you.

Skriv et svar

