Dag for dag

Turen dag for dag
Vi tog hjemmefra mandag den 1. april 2002 og kom hjem igen fredag den 26. april. I alt 26 dejlig dage sammen

1. april
Vores nabo køre os til toget, efter vi har brugt påsken på at pakke. Vi flyver fra Kastrup kl. 22.35

2. april
Vi ankommer kl. 19.35 (lokal tid) til Singapore og køre med taxa til hotellet i centrum, hvor vi spiser og lige når en hurtig tur i poolen

3. april
Shopping og sightseeing i Singapore

4. april
Flyver til Kota Kinabalu via Johor Barhu. Godt vi var i god tid, da der var meget længere end vi troede. Vi dumper ind på Hotel Promenade. Lidt for fint, men vi elsker poolen og den udendørs grill.

5. april
Vi tager en båd til øen Manukan – et paradis !

6. – 10. april
Vi mødte familien Zsido fra Sverige. Viktor, Melinda og Josefine legede med eremitkrebs. Vi snorkler og bader dagen lang. Kim og de store unger er på opdagelsestur og ser en blå sommerfugl. Vi tager masser af undervandsbilleder og finder en død skildpadde og en søhest. Vi samler ca. 2 kg sten

11. april
Vi forlader Manukan, nu er vi klar til at opdage Borneo. Vi indlogere os på Beverly hotel og får havudsigt fra 10. sal

12. april
Fillipiner-marked i KK og Internetcafé

13. april
Vi flyver til Sandakan, hvor vi tager et skib og en “plantagebus” for at komme i Junglen. Vi ender i en meget simpel hytte som ligger lige ned til en lille sø. Ubeskriveligt

14. april
Spændende sejltur på Kinabatangan. Vi ser Næseaber og næsehornsfugle

15. april
Afrejse fra Junglen. Ungerne planter et træ. Vi ankommer til Poing Hotsprings med lejet bus fra Sandankan. Flot tur på 5 timer gennem bjergene. Skønt at komme i de varme kilder

16. april
Vi ser verden største blomst: en rafelesia blomst og nyder poolen, selv om den er kølig

17. april
Viktor og Kim bestiger bjerg, men når ikke helt frem til det store vandfald

18. april
Afgang med bus til KK, hvorfra vi tager videre til Seaside Travellers Inn som vi har hørt godt om. Vi får et dejligt værelse, med udsigt og air-con

19. april
Ren afslapning ved poolen

20. april
Mere pool og afslapning

21. april
Søndagsmarked i Papar

22. april
En lille tur til KK hvor vi bla. var på Internet café

23. april
Monsopiad om aften var vi på Nelayan hvor vi så folkedans og skød med pusterør. dejlig fiske restaurent. Ærgeligt vi ikke nåede vandlandet pga. regn

24. april
Sapi Island for at snorkle og bade

25. april
Check ud fra Seaside – der er dejligt ! Hjemad via Johor Baruh –> Singapore –> København.

26. april
Vi lander 6.30 dansk tid og når et tog så vi ankommer til Århus og en festlig modtagelse kl 11.00